Handbollsmatch

Hej där!
 
Idag har jag varit nere i nya stora hallen vid rosvalla,mina småtjejer spelade nämligen sin första match!
Jag kanske inte har berättat det föresten att jag tränar flickor 04/05 i handboll. 
Men jag har gjort det i lite mer än en månad nu iallafall, och det är riktigt kul!
Tyvärr gick inte matchen sådär jättebra men jag tyckte att det var roligt att se dem kämpa så mycket.
Vi mötte Vadstena och de var faktiskt riktigt duktiga, men det tråkiga var att de hade ett ganska fult spel.
Det blev mycket knuffar, slag och fasthållningar, handboll är en tuff sport med mycket närkontakt men det får inte gå till överdrift så att det blir ett fult spel.
Jag tror inte att tjejerna i vårat lag har förstått hur tufft spelet verkligen är heller eftersom att det är deras första match. Men nu har de fått spela och jag tror att det är riktigt nyttigt för dem och träningarna kommer nog bli annorlunda nu.
 
Träffade Rebecka en liten stund nu men hon har precis åkt och jag ska hoppa in i duschen och sen lägga mig i sängen och titta på en film med Jerry.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: