Vietnam del 1

Tänkte berätta lite om våran resa och börjar med Vietnam.
 
Vi kom till Vietnam den 3 Januari efter en väldigt lång resa med mycket väntan.
Resan började i Ho Chi Minh som är en väldigt stor stad. Jag har aldrig varit i ett land som har så låg levnadsstandard vilket gjorde att mitt första intryck var att det var väldigt smutsigt och äckligt, men jag vande mig väldigt snabbt. Något jag inte glömmer var på natten när vi kom dit och skulle gå och handla lite. Det satt massa folk ute och ALLA glodde på oss, det kändes jätteäckligt men vi hittade en affär och jag köpte vatten, cola och en påse chips för under 10 svenska kronor. Haha kommer aldrig glömma chocken när vi skulle betala, man kunde aldrig tro att det skulle vara så billigt. 
Första frukosten gjorde mig besviken, det var nudlar, soppor, ris och lite frukter typ, bra start tänkte jag.
Efter frukosten gick vi ner för att möta Lina som skulle vara med oss en vecka, så efter att vi mött upp henne tog vi oss in till Ben Than-marknaden. Det var helt sjukt vad mycket olika stånd det fanns, och många försäljare var väldigt jobbiga, drog i en, följde efter och skrek osv. Fick lite saker inhandlat där men det var så sjukt varmt så vi stannade inte allt för länge. 
 
Jag kommer antagligen inte skriva såhär utförligt i varje inlägg antagligen men detta är en liten start iallafall och så fortsätter jag så fort jag får tid. Vill inte skriva för långa inlägg heller för det är nog ingen som orkar läsa. 
 
Har tyvärr bara mobilbilder att visa nu..
 
Vårat första hotell.
 
Påväg till Ben Than-marknaden
 
Det första jag köpte
 
Våran frukost, kaffet smakade typ kaffe med mjök och ca 1 kg socker. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: